فایتون قطعه

ساخت وبلاگ

همانطور که می دانید نیروی محرکه خودروهای درون سوز از اشتعال مخلوط هوا و بنزین درون محفظه سیلندر تامین میشود.
 شمع خودرو وظیفه مشتعل کردن این مخلوط را توسط ایجاد جرقه بر عهده دارد. در حقیقت وقتی الکتریسته لازم توسط کوئل به شمع ها ارسال می شود باعث خواهد شد که بین دو الکترود موجود در پایین ترین قسمت شمع جرقه ای تشکیل شود. مخلوط هوا و بنزین که به شدت متراکم شده و آماده اشتعال است با این جرقه منفجر شده و پیستون را به سمت پایین پرتاب می کند. این عمل جرقه زنی در هر ثانیه چندین بار انجام می شود و با هر بار کمی از الکترود شمع یونیزه شده و ذوب می شود . در نتیجه پس از مدت زمان مشخص شده کارایی خود را از دست می دهد و نیاز به تعویض دارد.


خرید لوازم یدکی خودرو مانند شمع خودرو تاثیر بسزایی در عملکرد فنی و مصرف خودرو دارد زیرا مستقیما با تامین نیروی پیشرانه در ارتباط است.
 جرقه صحیح باعث خواهد شد که مخلوط بنزین و هوا بهترین شکل مشتعل شود و تمامی انرژی خود را آزاد کند. از این رو بیشترین قدرت موتور در اختیار خودرو قرار خواهد گرفت. همچنین اشتعال درست باعث کاهش مصرف سوخت خواهد شد چرا که مخلوط مورد نظر به بهترین شکل مشتعل می گردد و راننده برای دست یابی به یک سرعت معین نیازی به گاز دادن بیشتر ندارد.


منبع: چه زمانی باید شمع خودرو را عوض کنیم|خرید لوازم یدکی خودرو|فایتون قطعه

فایتون قطعه...
ما را در سایت فایتون قطعه دنبال می کنید

برچسب : خرید لوازم یدکی خودرو ,لوازم یدکی سایپا ,لوازم یدکی ایران خودرو , لوازم یدکی خودرو , لوازم یدکی ماشین , نویسنده : phayton phayton بازدید : 185 تاريخ : يکشنبه 28 ارديبهشت 1399 ساعت: 1:26

خودرو مانند هر وسیله دیگری ممکن است به دلایل مختلفی اعم از خرابی،  تصادف، ضربه و مشکلات فنی دچار آسیب و خرابی شود؛ طوری‌که قطعات آن نیاز به تعویض و تعمیر نیاز داشته باشند.

لوازم یدکی چیست؟
لوازم یدکی به قطعاتی گفته می‌شود که در زمان خرابی قطعات اصلی خودرو جایگزین آن‌ها می‌شود تا خودرو بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

لوازم یدکی باید متناسب با نوع و مدل خودرو باشد و همین‌طور مخصوص کارخانه یا زیر مجموعه‌های همان کارخانه خودروسازی باشند؛ چرا که با توجه به اهمیت لوازم یدکی، بسیاری از مجموعه‌ها لوازم یدکی جعلی و تقلبی تولید می‌کنند که معمولا استفاده از این لوازم یدکی‌ها نه تنها باعث بهبود عملکرد خودرو نمی‌شود بلکه در کارکرد دیگر قطعات نیز تاثیر مخربی می‌گذارد.

به همین دلیل باید خرید لوازم یدکی خودرو خود را از فروشگاه های معتبر انجام دهید

روش تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی:

لوازم یدکی‌های تقلبی معمولا از لوازم یدکی اصول و اورجینال ارزان‌تر هستند اما کیفیت و کارایی بالایی ندارند و همین‌طور می‌توانند به خودرو آسیب بزنند. لوازم یدکی هر خودرو در فروشگاه‌های مخصوصی عرضه می‌شود و همین‌طور باید توسط تعمیرکاری که به اجزا و قطعات موتوری، بدنه، جلوبندی و گیربکس هر مدل از خودرو تسلط دارد تعویض و یا تعمیر شود. چون بسیاری از لوازم یدکی هر چند اصل هستند اما در صورت نصب نامناسب دوباره آسیب می‌بینند. 

منبع: جدیدترین بورس لوازم یدکی خودرو

 

فایتون قطعه...
ما را در سایت فایتون قطعه دنبال می کنید

برچسب : خرید لوازم یدکی خودرو ,لوازم یدکی خودرو ,خرید لوازم یدکی ,لوازم یدکی ایران خودرو ,لوازم یدکی سایپا, نویسنده : phayton phayton بازدید : 153 تاريخ : چهارشنبه 24 ارديبهشت 1399 ساعت: 0:14